Shadow Labyrinth 2.0 verenigt gaming en mode, waarbij personages transformeren in kledingstukken waarin storytelling, identiteit en ontwerp samenkomen.
Waar gamewerelden mode ontmoeten: Shadow Labyrinth 2.0
Shadow Labyrinth 2.0 is geïnspireerd door het universum van de game World of Warcraft en de rijkdom aan personages en verhalen die zich daarin bevinden. Dit project onderzoekt hoe zulke fantasie-outfits identiteit en narratief belichamen, en hoe kleding in het dagelijks leven onze zelfpresentatie vormt. Door het ontwerpproces om te keren, begint elk kledingstuk met een personage: wat zou dit persoon dragen, en hoe onthult deze styling zijn of haar essentie?
Elk ontwerp fungeert als een personage op zichzelf, waarbij narratieve kwaliteiten vertaald zijn naar stof, silhouet en detail. Zo roept een jurk van vloeibaar lijkende stof een machtige matriarchale schurk op, terwijl andere stukken haar wachters en bondgenoten verbeelden. Samen vormen de kledingstukken een samenhangend universum van draagbare karakters.
Het project bouwt een brug tussen mode en game-ontwerp en stelt een nieuwe benadering voor waarin kleding storytelling wordt — flexibel te presenteren op een catwalk, als installatie of binnen culturele contexten waar fantasie en realiteit elkaar raken.