Modeontwerper Zhenyi Zhou presenteert *Gu Spirit – Post-Human Witchcraft* tijdens DDW25, een avant-gardistisch haute couture project. Geïnspireerd door Chinese folklore gebruikt het werk 3D-geprinte botten en experimentele textiel om schoonheid, veerkracht en toekomstige lichamen ter discussie te st
Mythe / Vorm / Visie – Fragmenten uit Gu Spirit
Mythe
Gu Spirit – Post-Human Witchcraft herinterpreteert de oude Chinese folklore van “Gu,” een verhaal over giftige levensvormen die in een vat worden opgesloten totdat er slechts één overblijft. Deze mythe wordt een metafoor voor uithoudingsvermogen, pijn en transformatie, hier opnieuw vormgegeven in de taal van mode en design.
Vorm
Het project presenteert sculpturale kledingstukken die 3D-geprinte botten, siliconen membranen en hergebruikte textiel combineren tot hybride vormen. Getoond op mannequins verschijnen de werken als relikwieën van een toekomstig lichaam, noch volledig mens noch insect, maar artefacten van metamorfose en overleving.
Visie
Gu Spirit stelt de conventionele schoonheidsopvatting ter discussie en biedt een post-humaan perspectief: pijn dragen in plaats van uitwissen, littekens transformeren tot kracht, en biologie met technologie vermengen op zoek naar nieuwe esthetiek. Het nodigt bezoekers uit in een donkere, meeslepende ruimte waar mythe en toekomstig design elkaar ontmoeten.