Zoeken

Sluit zoeken
Forward Furniture

Perpetua Performance

Een bezem begint te ademen, waardoor de grens tussen object, lichaam en machine vervaagt

Installation view, Museum DR8888, 2025 — © Hanne van der Velde

In Perpetua Performance presenteert Livia Ribichini een machine die levend lijkt. Metalen bezems met kleine motoren wiegen een pruik zachtjes heen en weer, wat doet denken aan ademende wezens. Het werk reflecteert op arbeid, vooruitgang en de veerkracht van zachtheid in een mechanische wereld.

Het levende object

In Perpetua Performance presenteert Livia Ribichini een machine die vreemd genoeg levend lijkt. De metalen bezems maken geluid en bewegen langzaam: kleine motoren zwaaien zachtjes een pruik heen en weer. De pruik voelt aan als een ademend wezen, ook al is hij verbonden met een koude, harde structuur. Het werk laat zien hoe mensen blijven geloven in vooruitgang en productie, maar wijst ook op de verborgen arbeid die erachter schuilgaat. Tegelijkertijd laat Ribichini zien hoe sterk en flexibel het menselijk lichaam kan zijn, met name het vrouwelijk lichaam. De pruik wordt een symbool van verandering en overleving. Iets zachts blijft bestaan ​​binnen een mechanische wereld. Dit creëert een krachtig beeld van hoe mens en machine nauw met elkaar verbonden zijn.

Over Livia Ribichini

In Perpetua Performance presenteert Livia Ribichini een machine die levend lijkt. Metalen bezems met kleine motoren wiegen een pruik zachtjes heen en weer, wat doet denken aan ademende wezens. Het werk reflecteert op arbeid, vooruitgang en de veerkracht van zachtheid in een mechanische wereld.
Detail, Art Rotterdam, 2025 — © Tommy Smits
Partners

Andere deelnemers

Forward Furniture

Vorige Volgende

Andere deelnemers

Forward Furniture

Vorige Volgende